Jaki potencjał reklamowy dają ulotki?
Jaki potencjał reklamowy dają ulotki?

Wydawałoby się, że w dzisiejszym świecie reklamy, gdzie dominować zaczynają rozwiązania cyfrowe, ulotki raczej nie są już pożądanym narzędziem marketingowym. Mimo ogromnego postępu w tej branży spotyka się je praktycznie wszędzie. Lądują w skrzynkach na listy, rozdawane są na ulicy, podczas imprez, udostępnia się je w siedzibach firm, centrach handlowych, punktach usługowych. Część z nich klienci zachowują, bo uznają, że znajdujące się na nich informacje mogą się przydać. Bez presji czasu mają możliwość w dogodnym dla siebie momencie do nich wrócić i zadecydować o kupnie produktu lub skorzystania z usługi. Dowiedz się, dlaczego warto inwestować w tę formę reklamy w naszej drukarni w Krakowie!

Od przekazu do działania

Na czym polega skuteczność działania ulotek?

1. Czytelny przekaz – jest bardzo ważny, ponieważ odbiorca oczekuje prostego, zwięzłego komunikatu i zazwyczaj nie ma czasu, aby wczytywać się w zbyt rozbudowaną treść.

2. Call to Action – czyli wezwanie klienta do podjęcia konkretnego działania. Odbiorca ulotki nie zawsze wie, co ma dalej zrobić z informacjami, jakie na niej znalazł, więc potrzebuje prostego komunikatu w stylu „Kup”, „Zadzwoń”, „Sprawdź” itd.

3. Kupon ze zniżką, rabatem lub inną formą zachęty – jeśli taką właśnie formę przyjmują, możesz liczyć się z tym, że zainteresują odbiorcę i zachęcą go do skorzystania z oferty.

Dobry projekt graficzny – druk ulotki to podstawa

Chcesz, aby Twoja ulotka zaciekawiła konsumenta? Musi więc być dobrze wykonana. W tym już nasza rzecz! Jej projekt graficzny powinien opierać się na kluczowych informacjach, o które zawsze wypytujemy klienta. Do nich zalicza się m.in.:

  • cel ulotki,
  • świadomy wybór informacji, jakie mają znaleźć się w przekazie,
  • co Cię wyróżnia w porównaniu konkurencji i podkreślenie tego,
  • krótkie, hasłowe informacje zachęcające do bliższego poznania oferty.

Jeśli chodzi o stronę graficzną, to tu z kolei znaczenie będą miały:

  • format – większą ulotkę łatwiej jest zauważyć i można na niej zawrzeć więcej treści czy grafiki. Jest również bardziej czytelna i przejrzysta,
  • kolorystyka – lepiej postawić na mniejszą ilość barw, przez co klient nie będzie miał rozproszonej uwagi,
  • kształt – z pewnością inny niż tradycyjny prostokąt pozwoli się wyróżnić na tle broszur,
  • papier dobrej jakości – jeśli taki nie będzie, to nawet wydruk najciekawszego projektu nie uratuje wrażenia, jakie wówczas ulotka wywoła u klienta.

Opracowanie projektu graficznego musi być więc przemyślanym działaniem. Dlatego jego przygotowanie w Krakowie lepiej zlecić takim specjalistom jak my. Znamy bowiem doskonale zasady tworzenia materiałów marketingowych. Poza pomysłem i jego realizacją oferujemy w pakiecie możliwość druku. Twoim kolejnym krokiem działania jest kolportaż.

Do konkretnego odbiorcy

Mając już w ręku wydrukowane ulotki, przekonasz się, jaki mają potencjał reklamowy. Najlepiej określ od razu grupę klientów, do których mają one trafić. Nie ma sensu wrzucanie broszur do wszystkich skrzynek na listy. Dobrze jest rozdawać je np. w miejscu, w którym prowadzisz swoją działalność oraz jego okolicy czy podczas imprez branżowych. Jeśli ulotka będzie zawierać praktyczne porady, przepisy kulinarne lub dodasz do niej kupon rabatowy, to znacznie zwiększysz jej skuteczność działania.

Klasyczne papierowe materiały marketingowe są nadal atrakcyjną i rozpoznawalną formą reklamy. Jeśli zastanawiasz się nimi, zapraszamy do przejrzenia propozycji Studia Graficznego Dobry Projekt. Przykłady eleganckiej ulotki, jakie wykonaliśmy dla klientów z Krakowa i okolic, znajdziesz na naszej stronie Zapewniamy również ich druk!

Zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem Katalog firmowy – przedstaw produkty w jak najlepszej odsłonie

 

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Szybki kontakt 692 908 027
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl