
Duży potencjał marketingowy tkwiący w małej wizytówce
Choć wizytówka z danymi kontaktowymi do Ciebie i do firmy, którą reprezentujesz, to mały gadżet, tkwi w niej jednak duży potencjał marketingowy. Jej wręczenie na koniec rozmowy z nowo poznaną osobą jest bardzo dobrą praktyką. Z drugiej strony stanowi zaproszenie do dalszej komunikacji i współpracy. Dlatego pojawienie się z wizytówkami podczas różnych spotkań, nie tylko stricte biznesowych, traktowane jest jako oznaka profesjonalizmu. Ich brak przy takich okazjach uważany jest z kolei za zmarnowanie szansy na pozyskanie klienta. Nigdy nie wiadomo, kiedy okażą się potrzebne! Na kontrahenta można natrafić czasami w najmniej oczekiwanej sytuacji – w restauracji, parku, na siłowni... Aby jej nie przegapić takiej szansy, miej ze sobą kilka wizytówek.
Od projektów do druku, czyli o przygotowaniu wizytówek
Sama inwestycja w wizytówki nie ponosi za sobą wielkich kosztów w działaniach reklamowych firmy. Projekty wizytówek oraz ich druk najlepiej powierzyć firmie, która ma studio graficzne i drukarnię w jednym. Przykładem jest nasza firma, działająca w Krakowie. Podczas wstępnej rozmowy poznamy Twoje oczekiwania. Dowiemy się, jaki profil biznesowy reprezentujesz i jakie są Twoje potrzeby. Na podstawie tych informacji zaproponujemy Ci oryginalny pomysł.
Poza tym, że wizytówki mają nadrukowane podstawowe dane kontaktowe, powinny przykuwać uwagę. Nietuzinkowy graficznie, a jednocześnie prosty przekaz, zaintryguje odbiorcę. I do takiego właśnie efektu dążymy, oferując klientom różne warianty projektów.
Jeśli Twoja firma ma już inne materiały marketingowe, wówczas lepiej przygotować projekty spójne z wizualizacją marki. Spośród tych, które dla Ciebie wykonamy, na pewno uda się wybrać taki, który będzie najlepiej oddawał jej misję i wizję.
Z racji tego, że każda branża jest inna, wizytówki powinny wpisywać się w charakter prowadzonego biznesu. Oprócz estetyki ważne jest także to, co się na niej znajduje. Standardowo są to: imię, nazwisko, nazwa i adres firmy, telefon kontaktowy, e-mail, strona www, logotyp.
Umieszcza się na niej też slogany reklamujące przedsiębiorstwo. Najważniejsze jest jednak to, aby nie przesadzać z ilością informacji i grafiki. Wizytówki powinny być czytelne i przejrzyste.
Profesjonalny projekt i wydruk wizytówek a budowanie wiarygodnego wizerunku
Dobrze przygotowane projekty wizytówek wzbudzają zaufanie klientów. Są też traktowane jako potwierdzenie wiarygodności i profesjonalizmu przedsiębiorcy. Osoby, które nimi obdarowujesz, bardzo często czują się wyróżnione i zachęcone do skorzystania z usług Twojej firmy.
Dlaczego jeszcze posiadanie wizytówek może okazać się bardzo ważne? Tam, gdzie nie ma zasięgu, gdy rozładuje się telefon lub inne urządzenie, będą niezawodną formą udostępnienia informacji o Tobie czy prowadzonym biznesie.
Już nie tylko przedsiębiorcy korzystają z tej formy reklamy. Na zaprojektowane i wydrukowane wizytówki często decydują się także osoby prywatne. Na targi branżowe, konferencje, spotkania biznesowe, szkolenia i inne wydarzenia lepiej nie ruszać się bez nich. Szkoda byłoby później żałować, że nie można było zostawić do siebie żadnych namiarów… Dlatego warto je mieć i dzielić się nimi!
Zobacz, także nasz artykuł Jaki potencjał reklamowy dają ulotki?